Vnitřní uspořádání školy
Děti jsou rozdělovány do tříd podle věku. Na tomto rozdělení je postaven celý školní vzdělávací program naší školy a zejména třídní vzdělávací programy. Vzdělávací nabídka tříd je přizpůsobena věku a možnostem dětí. Toto uspořádání se nám při práci s dětmi nejvíce osvědčilo a za daných podmínek (28 dětí ve třídách) umožňuje poskytovat předškolní vzdělávání v nejvyšší kvalitě. Děti projdou během svého vzdělávání v mateřské škole jednotlivými třídami, jejichž vybavení odpovídá dané věkové skupině. Mění se jim prostředí a zařízení tříd a zároveň se rozšiřuje a prohlubuje vzdělávací obsah a nabídka.
Zařazování do tříd je ovlivňováno věkovým složením dětí daného školního roku. V rámci personálních podmínek je snaha, aby si stejná dvojice učitelek vzdělávala děti celé tři roky. Dochází tak k dokonalému poznání dětí, pevné citové vazbě dítěte k učitelce, úzké a velmi dobré spolupráci s rodinou na základě oboustranného poznání a k spolupůsobení rodiny a školy na dítě k jeho maximálnímu prospěchu, na základě jeho individuálních možností.
Vysoký počet dětí vyvažujeme rozložením pracovní doby pedagogů tak, aby se až 3x týdně služby učitelek u dětí překrývaly již od 9 hodin.
Princip zařazování dětí do tříd je následující: třída Zajíčci a Žabičky (Velká budova, přízemí) – nejmladší děti. Třída Ježci a Sovy (Velká budova 1. patro) – střední věková skupina a v Sovách 7 předškolních dětí. Třídy Veverky a Lišky (Malá budova) – děti s OŠD, předškolní a nejstarší děti.
Asistent pedagoga: Helena Šifaldová
Nejmladší 3 leté děti. Většina z nich prožívá první sociální kontakty mimo primární rodinu, získává první zkušenosti s budováním sociálních rolí ve skupině vrstevníků. Část navštěvovala jesle či soukromé mateřské školy. Některé děti nemají ještě vytvořeny základní hygienické, stravovací a sebeobslužné návyky. Zejména na začátku školního roku je práce s dětmi velmi náročná. Proto v této třídě pomáhá učitelkám paní školnice a sdílená asistentka. Základním úkolem předškolního vzdělávání v této třídě je adaptace a získávání prvních sociálních kontaktů, vytváření citové vazby k učitelkám a získání pocitu bezpečí a jistoty v novém prostředí mateřské školy. Učitelky se ve službě co nejvíce překrývají. Základní užívanou metodou je hra a spontánní sociální učení.
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Asistent pedagoga: Jitka Veselková
Děti ve věku 4 roky. 16 dětí chodí do školky druhým rokem a má za sebou úspěšnou adaptaci, vytvořené základní návyky a získané dovednosti, jsou již socializované. 11 dětí přichází do mateřské školy z domova
Základní metodou je hra, spontánní sociální učení, situační učení, skupinové činnosti a prožitkové učení. Polovina dětí přichází z domova a prožívá první sociální kontakty.
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Děti ve věku 4 - 5 let. Téměř celý kolektiv chodí do školky druhým rokem a má za sebou úspěšnou adaptaci, vytvořené základní návyky a získané dovednosti, jsou již socializované.
Základní metodou je hra, spontánní sociální učení, situační učení, skupinové činnosti a prožitkové učení.
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Asistent pedagoga: Mgr. Magdaléna Kozáková
Děti ve věku 5 let a předškolních dětí. Většinu kolektivu tvoří děti, které navštěvují mateřskou školu již druhým nebo třetím rokem, Mezi dětmi bývají velké rozdíly zejména v sociální oblasti, proto klademe značný důraz na individuální práci s dětmi. Další metodou práce se skupinou, hra, činnosti dětí, skupinové činnosti, spontánní sociální učení, prožitkové učení. Zařazujeme již také předškolní vzdělávání mimo areál mateřské školy.
Cílem práce pro předškolní děti je nabídnout dostatek rozmanitých činností vedoucích k úspěšnému vstupu do základní školy a zvládnutí co nejširší škály doporučených výstupů předškolního vzdělávání podle individuálních možností každého dítěte
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Asistent pedagoga: Ing. Hana Boušková
Děti předškolního věku. Celá skupina dětí navštěvovala v loňském roce třídu Sovy. Cílem práce pro předškolní děti je nabídnout dostatek rozmanitých činností vedoucích k úspěšnému vstupu do základní školy a zvládnutí co nejširší škály doporučených výstupů předškolního vzdělávání podle individuálních možností každého dítěte. Téměř všechny děti tedy mají sociální zkušenosti z prostředí mateřské školy. Zařazujeme také předškolní vzdělávání mimo areál mateřské školy. S dětmi se pracuje ve skupinách, uplatňuje se individuální přístup a kooperativní učení, učí se sociálním rolím, spolupráci při hře.
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Asistent pedagoga: Blanka Paschková
Předškolní děti a 12 dětí s odkladem školní docházky. Cílem práce v této třídě je nabídnout dostatek rozmanitých činností vedoucích k úspěšnému vstupu do základní školy a zvládnutí co nejširší škály doporučených výstupů předškolního vzdělávání podle individuálních možností každého dítěte. Téměř všechny děti tedy mají sociální zkušenosti z prostředí mateřské školy. Uplatňuje se již kooperativní učení, práce ve skupinách, děti přijímají různé sociální role, hra je vyspělá. Zařazujeme také předškolní vzdělávání mimo areál mateřské školy.
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM: